logo
/
Mustafa Demiray

Editörü Olduğu Eserler

Proje Koordinatörü Olduğu Eserler

Son Okumasını Yaptığı Eserler
Risāle fī Edebi’l-MuftīTesdīdu’l-Ḳavāʿid fī Şerḥi Tecrīdi’l-ʿAḳāʾid - Ḥāşiyetu’t-Tecrīd - ve meʿahu Minhuvātu’l-Curcānī ve’l-Ḥavāşī’l-Uḫrā, I-IIIel-Lumʿa fī’l-Ḥudūs̱ ve’l-Ḳıdem ve’l-Ḳażāʾ ve’l-Ḳader ve Taḥḳīḳi’t-TeklīfLevāmiʿu’l-Burhān ve Ḳavātıʿu’l-Beyān fī Meʿānī’l-Ḳurʾān, I-IIel-Munteḳā min ʿİṣmeti’l-Enbiyāʾel-Kifāye fi’l-Hidāyeet-Temhīd fī Beyāni’t-TevḥīdKitābu’l-Ḳavāʿidi’l-Kulliyye fī Cumletin mine’l-Funūni’l-ʿİlmiyye: el-Manṭıḳ - ʿİlmu’l-Ḫilāf – Uṣūlu’l-Fıḳh - Uṣūlu’d-DīnSelāmetu’l-İnsān fī Muḥāfaẓati’l-LisānMeʿānī’l-Esmāʾi’l-İlāhiyyeŞerḥu’l-Fātiḥa ve Baʿżı Sūreti’l-BaḳaraKeşfu’l-Esrār ve Hetku’l-Estār, I-Vet-Teshīl Şerḥu Leṭāʾifi’l-İşārāt, I-IIICāmiʿu’l-Uṣūl fī Beyāni’l-Ḳavāʿidi’l-Ḥanefiyye ve’ş-Şāfiʿiyye fī Uṣūli’l-Fıḳh, I-IILubbu’l-Uṣūl Muḫtaṣaru’t-Taḥrīr li-İbni’l-Humāmet-Tesdīd fī Şerḥi’t-Temhīd, I-IIḤāşiyetu ʿAlī el-Ḳuşcī ʿalā Şerḥi’l-Keşşāf li’t-TeftāzānīŞerḥu ʿUḳūdi Resmi’l-Muftīİrşādu’l-ʿAḳli’s-Selīm ilā Mezāyā’l-Kitābi’l-Kerīm: Tefsīru Ebī’s-Suʿūd, I-IXel-Fetāvā’ṣ-Ṣuġrā, I-IIel-Hevādī fī Şerḥi’l-MesālikŞerḥu’l-Cāmiʿi’ṣ-Ṣaġīr, I-IIel-Lüm'ael-Ġurefu’l-ʿAliyye fī Terācimi Muteʾaḫḫirī’l-Ḥanefiyye I-IIIet-Temhīd li-Ḳavāʿidi’t-Tevḥīdel-Cāmiʿu’s-Saḥīḥu’l-Musnedu’l-Muḫtaṣar min Ḥadīs̱i Resūlillāh Ṣallallāhu ʿAleyhi ve Sellem: Ṣaḥīḥu’l-Buḫārī (Tıpkıbasım ve İnceleme), I-IIResâil fi'l-FıkıhTahsîlü usûli'l-fıkh ve tafsîlü'l-makālât fîhâ ale'l-vech


Yayın Editörü Olduğu Eserler
Panislamizm: Osmanlı Devleti Hindistan Müslümanları ve İngiltere (1877-1914)Tesdīdu’l-Ḳavāʿid fī Şerḥi Tecrīdi’l-ʿAḳāʾid - Ḥāşiyetu’t-Tecrīd - ve meʿahu Minhuvātu’l-Curcānī ve’l-Ḥavāşī’l-Uḫrā, I-IIIel-Lumʿa fī’l-Ḥudūs̱ ve’l-Ḳıdem ve’l-Ḳażāʾ ve’l-Ḳader ve Taḥḳīḳi’t-TeklīfEndonezya'da İslam ve Hollanda SömürgeciliğiAllah İnancıSon Peygamber Hz. MuhammedKelâmda Yenilik Arayışları XIX. Yüzyıl Sonu-XX. Yüzyıl Başıİslâm’ın Yolu: SünnetKitābu’t-TevḥīdHıristiyanlıkTarihsel ve Kültürel Boyutlarıyla Alevîlikİslâm Medeniyetinde Bilgi ve Bilimİslâm ve Batıİbn Sînâİslâm EstetiğiLübâbü’l-kelâmLubābu’l-Kelām ev Kitābu Taṣḥīḥi’l-İʿtiḳād fī Uṣūli’d-DīnKelâm Terimleri SözlüğüAnahatlarıyla YahudilikNazarî Tasavvufun Kurucusu Sadreddin KonevîFârâbîKitâbü’t-Tevhîd Açıklamalı Tercümeİslâm SanatıTefsire GirişLevāmiʿu’l-Burhān ve Ḳavātıʿu’l-Beyān fī Meʿānī’l-Ḳurʾān, I-IIel-Munteḳā min ʿİṣmeti’l-Enbiyāʾel-Kifāye fi’l-Hidāyeet-Temhīd fī Beyāni’t-TevḥīdKitābu’l-Ḳavāʿidi’l-Kulliyye fī Cumletin mine’l-Funūni’l-ʿİlmiyye: el-Manṭıḳ - ʿİlmu’l-Ḫilāf – Uṣūlu’l-Fıḳh - Uṣūlu’d-DīnSelāmetu’l-İnsān fī Muḥāfaẓati’l-LisānMeʿānī’l-Esmāʾi’l-İlāhiyyeŞerḥu’l-Fātiḥa ve Baʿżı Sūreti’l-Baḳaraİstanbul Şer‘iyye Sicilleri Vakfiyeler Kataloguİlâhiyat Fakülteleri Tezler Kataloğu (1953-2015)İSAM Tahkikli Neşir KılavuzuKitābu Taḳrībi’l-ĠarībKeşfu’l-Esrār ve Hetku’l-Estār, I-Vet-Teshīl Şerḥu Leṭāʾifi’l-İşārāt, I-IIICāmiʿu’l-Uṣūl fī Beyāni’l-Ḳavāʿidi’l-Ḥanefiyye ve’ş-Şāfiʿiyye fī Uṣūli’l-Fıḳh, I-IILubbu’l-Uṣūl Muḫtaṣaru’t-Taḥrīr li-İbni’l-Humāmet-Tesdīd fī Şerḥi’t-Temhīd, I-IIḤāşiyetu ʿAlī el-Ḳuşcī ʿalā Şerḥi’l-Keşşāf li’t-TeftāzānīBatı Düşüncesi - Felsefî TemellerŞerḥu ʿUḳūdi Resmi’l-MuftīKuruluş Dönemi Osmanlı Sultanlarıİrşādu’l-ʿAḳli’s-Selīm ilā Mezāyā’l-Kitābi’l-Kerīm: Tefsīru Ebī’s-Suʿūd, I-IXel-Fetāvā’ṣ-Ṣuġrā, I-IITemel İslam Ansiklopedisi I-VIIIAvrupa Birliği Ülkelerinde Din-Devlet İlişkisiel-Hevādī fī Şerḥi’l-MesālikSinan bin AbdülmennanSinan bin AbdülmennanSinan bin AbdülmennanKelâma GirişDünden Bugüne Osmanlı Araştırmaları Tespitler-Problemler-TekliflerŞerḥu’l-Cāmiʿi’ṣ-Ṣaġīr, I-IIİbn Teymiyye’nin Düşünce Metodu ve Kelâmcılara Eleştirisiİmparatorluk Çağının Osmanlı Sultanları-ITürkler ve İslâm TasavvuruDinî Epistemolojiye Giriş Tanrı İnancının Rasyonelliğiel-Lüm'aİbn RüşdDivan EdebiyatıFıkıh Usulünün Mahiyeti ve Gayesiel-Ġurefu’l-ʿAliyye fī Terācimi Muteʾaḫḫirī’l-Ḥanefiyye I-IIIEndülüsHadis Rivayetinde Râvi Tasarrufları ve Doğurduğu ProblemlerŞîa’da Gaybet İnancı ve Gaip On İkinci İmam el-MehdîNahivciler ile Mantıkçılar Arasındaki Tartışmalarİmam Şâfiî’nin Kıyas AnlayışıFethu’l-Bârî ve Umdetü’l-Kārî’nin Metin Tahlili Açısından İncelenmesiİmâmiyye Şîası'nın Oluşumu-Mâsum Oniki İmam İnancının Ortaya ÇıkışıFıkhî Açıdan Günümüz Para Mübadelesi İşlemleriFıkhî Açıdan Günümüz Para Mübadelesi İşlemleriDin, İlim ve Sanatta HermenötikAbbâsîlerDoğu Dinleriİbnü’l-ArabîMemlükler Döneminde VezirlikZeydiyye-Mu‘tezile Etkileşimi: Zeyd b. Ali’den Kāsım er-Ressî’nin Ölümüne KadarSebepleri ve Sonuçları Açısından Hz. Peygamber’in Savaşlarıİzhârü’l-Hak, I-IIMemlüklerİmparatorluk Çağının Osmanlı Sultanları-IIEmevîlerİbn Hazm: Zâhirîlik Düşüncesinin Teorisyeniİmparatorluk Çağının Osmanlı Sultanları-IIIDinî Hükümlerin Kaynağı ve Dinî Metinlerin Anlaşılmasıİbn Sînâ'da Metafizik Bilginin İmkânıet-Temhīd li-Ḳavāʿidi’t-TevḥīdHz. Peygamber Döneminde Çalışma Hayatı ve Mesleklerİslam Felsefesinde Cisim Teorisi: Hikmetü'l-ayn GeleneğiOsmanlı Hukuku: Devlet-i Aliyye’nin TemeliSiyerde Şerh-Haşiye Geleneği: Moğultay b. Kılıç ÖrneğiCübbâîler’in Kelâm SistemiKelâmcı Usulcülerin Delâlet Anlayışıel-Keşşâf Literatürü: Zemahşerî’nin Tefsir Klasiğinin Etki TarihiOsmanlı İdare ve Ekonomi TarihiFıkıh Usulünde Fahreddin er-Râzî MektebiSemerkant Tarihi -Fethinden Sâmânîler’in Yıkılışına Kadar-Geleneksel Kıraat Algısına Eleştirel Bir YaklaşımÇağdaş Tefsirlerde İsrâiliyat EleştirisiDirāsāt Fıḳhiyye ve UṣūliyyeŞeyh Bedreddin Bir Osmanlı Fakihiİbrâhim’den Ezra’ya İsrâiloğulları Tarihiİmam Eş‘arî’nin Kelâm DüşüncesiEbû İshak es-Saffâr’ın Kelâm Yöntemiİslâm İlim ve Düşünce Geleneğinde Adudüddin el-Îcîİslâm İlim ve Düşünce Geleneğinde Kādî BeyzâvîMâtürîdî Kelâmında TevilSon Peygamberi Müjdelemek Beşâirü’n-nübüvveEbü’l-Berekât el-Bağdâdî Felsefesinde Tanrıİslâm Hukukunda Sosyal Sorumluluk Âkıle ÖrneğiHadis İlminde Rical Bilgisi ve KaynaklarıDelil ve İstidlâlin Mantıkî Yapısı -İlk Dönem Sünni Kelâm ÖrneğiMehmed Rifat Efendi’nin Nefhatü’r-Riyâzi’l-Âliye’sinde Abdülkādir-i Geylânî ve Kādirîlik I-IIMehmed Rifat Efendi’nin Nefhatü’r-Riyâzi’l-Âliye’sinde Abdülkādir-i Geylânî ve KādirîlikSelçuklular, cilt I- Büyük Selçuklu Devleti Tarihi (1040-1157)Müşterek Râvi Teorisi ve TenkidiMuhammed Ebû Zehre ve TefsiriMuhammed Ebû Zehre ve TefsiriHaber ve İnşâ -Klasik Dilbiliminde Bildirim ve Talep İfadeleri-Sıdkın Semantik Serüveni, Kur’an’da Doğruluk ve SamimiyetHadislerde Gizli Kusurlar -İllet ve Şâz-Nahiv ve Fıkıh Usulü İlişkisiİslâm Felsefesi: Tarih ve Problemlerİslâm Düşüncesinin Dönüşüm Çağında Fahreddin er-RâzîİSAM Konuşmaları Osmanlı Düşüncesi-Ahlâk-Hukuk- Felsefe-Kelâm/ İSAM Papers Ottoman Thought-Ethics-Law-Philosophy-KalamFıkıh ve Fıkıh Tarihi İncelemeleriTefsirde Hâşiye Geleneği ve Şeyhzâde’nin Envârü’t-Tenzîl Hâşiyesiİslâm Medeniyetinde Dil İlimleri: Tarih ve ProblemlerNûh Kanunları ve NûhîlikÜç Pîrin Mürşidi Halvetiyye, Ramazâniyye Kolu ve Köstendilli Ali Alâeddin EfendiTürkiye’de Tarikatlar Tarih ve KültürBuhara Hukuk Okulu – Vakıf Hukuku Bağlamında X-XIII.Yüzyıl Orta Asya Hanefî Hukuku Üzerine Bir İncelemeAnahatlarıyla YahudilikEyyûbîlerTenkitli Neşir Kılavuzu (Osmanlı Türkçesi Metinleri İçin)Bir Osmanlı Fakihi: İbn ÂbidînErken Dönem Tefsir Geleneğinde Nakil Anlayışıİslam İlim Geleneğinde NevevîCüveynî’nin Kıyas AnlayışıMüfessir Olarak Ali KuşçuFıkıh Usulü İncelemeleriYahudilikel-Cāmiʿu’s-Saḥīḥu’l-Musnedu’l-Muḫtaṣar min Ḥadīs̱i Resūlillāh Ṣallallāhu ʿAleyhi ve Sellem: Ṣaḥīḥu’l-Buḫārī (Tıpkıbasım ve İnceleme), I-IIHadisleri Anlama SorunuKur'an'a Girişel-Mevsûatu'l-İslâmiyyetu'l-Esâsiyye - el-Kitâbu'n-Numûzecî el-ArabîOsmanlı Hukukuna Giriş -Klasik Dönem-Dönemi ve İlim Çevresi Işığında: Yanyalı Esad EfendiTDV İslâm Ansiklopedisi Dinî Terimler SözlüğüŞerḥu Semti’l-vüṣûl ilâ ilmi’l-uṣûlŞerḥu Semti’l-vüṣûl ilâ ilmi’l-uṣûlŞerḥu Semti’l-vüṣûl ilâ ilmi’l-uṣûlŞerḥu Semti’l-vüṣûl ilâ ilmi’l-uṣûlŞerhu Semti'l-vüsûl ilâ ilmi'l-usûl
Güncellenme Tarihi : 19 Mart 2024